O škole

444 žiakov I. a II. stupňa
20 tried - 1. - 9. ročníka

Kontakt

Základná škola Dudova 2
Bratislava 851 02

Telefón / Fax:
+421 2 6382 0909

E-Mail:
zsdudova@zsdudovaba.edu.sk

 

 

Základné informácie

o našej skole po:


nemecky

anglicky

španielsky

taliansky

francúzsky


ZŠ DUDOVA 2 bola Škola roka 2015

Ak sa chcete dozvedieť viac, kliknite na tento odkaz.

 

Poďakovanie

Komunitnej nadácii Bratislava


----------------------------------------

Ak sa chcete dozvedieť viac

o činnosti ŠKD, kliknite na obrázok.

 

 

Číslo účtu ŠKD:

SK72 5600 0000 0094 0089 9001

----------------------------------------

 

Pracovné listy na precvičovanie


pre 1 stupeň,


ak ich chcete využiť,
kliknite na obrázok.

 

 


Oznam pre rodičov


Vážení rodičia, v prípade, že chcete uhradiť príspevok do Spolku priateľov školy prosím uveďte do správy pre prijímateľa meno Vášho dieťaťa a triedu, ktorú v tomto šk. roku navštevuje.


číslo účtu: 9408874001/5600


Ďakujeme za Vašu podporu a spoluprácu.

 

---------------------------------------


Vážení rodičia a

priatelia školy,

chcete podporiť našu základnú školu? Je to jednoduché a nič Vás to nebude stáť :).

Stačí, ak kliknete na tento odkaz.

 

---------------------------------------

Newsletter mestskej časti

Bratislava-Petržalka,


ak sa chcete dozvedieť viac,

kliknite na tento odkaz.

---------------------------------------


Na našej škole je aj
Neštátna zubná ambulancia
pre deti, dorast aj dospelých


MUDr. Darina Marenčíková


Ordinačné hodiny

pondelok až piatok 8 00 - 14 00


telefón 02 63 83 83 47


 

Telesná výchova má svoj blog.

Ak ho chcete čítať, kliknite na tento odkaz.


 

 

Spolupracujeme aj

s tenisovou školou.

Pre viac informácii, kliknite na obrázok.

 

 

Šikana

Šikana

Koreň šikany spočíva tom, že človek, ktorý šikanuje, má zlý základ vo výchove, nemá dostatok lásky zo strany rodičov alebo súrodencov, nie je spokojný sám so sebou a svoje pocity samoty, strachu, smútku a nemilovanosti si vybíja na ostatných. Môžu za to aj predsudky, ktoré si šikanér namýšľa o svojich spolužiakoch a spolužiačkach. Vlastne svoje emócie zakrýva maskou drsniaka a robí zle druhým.

Šikana sa deje napríklad vtedy, keď do triedy príde nový žiak alebo žiačka a má nejaké nedostatky. Môže to byť mentálnou poruchou, nesympatickým vzhľadom, správaním a nevlastnením moderného zariadenia. Alebo niekto z triedneho kolektívu chce byť zaujímavý a začne sa tomu spolužiakovi alebo spolužiačke vysmievať, zosmiešňovať ich, pokrikovať po nich vulgárnosti a robiť im zle.

Hovorí sa, že by si to nemali všímať. Spolužiaka by to malo prestať časom baviť. Ale pokiaľ začne šikanovaný odpovedať a „vracať to späť“, tak to bude ešte horšie, lebo dotyčného to väčšinou začne baviť a začne ich šikanovať ešte viac. „Však keď im to zabezpečí popularitu, tak prečo nie...“

Ale úplne najhoršie je, keď o tom nikomu doma alebo v škole nepovedia. Nechajú si to len pre seba. Vtedy sa to môže nahromadiť a vyvrcholiť až tak, že šikanovaný bude chcieť zabudnúť na svoje problémy, bude mať sebadeštruktívne myšlienky , začne s drogami a pri najhoršom aj spácha samovraždu. To sa však predsa nestáva každý deň. Keby aspoň niečo povedali rodičom alebo nejakému učiteľovi zo školy, tak by sa to väčšinou dalo normálne vyriešiť.

Šikana sa môže diať aj vtedy, keď je niekto „múdrejší než ostatní“ . Zvyšok triedneho kolektívu môže žiarliť a to sa prejaví napríklad šikanou. Pritom za to ten žiak alebo žiačka ani nemôžu. Len sa snažia nadpriemerne učiť, mať super známky, byť milý na učiteľov a dostať sa na výbornú školu, ktorú si samy vyberú.

Šikanovať sa môžu aj dve rozhádané najlepšie kamarátky. Jedna vie tajomstvá tej druhej a opačne. Navzájom sa môžu vydierať, že povedia nejakú tajnú vec tej druhej, napíšu niečo zlé na seba alebo zavesia nevhodné fotografie na sociálnu sieť. Vie to vyvrcholiť až na fyzické útoky. Takéto niečo nemá dobré následky. Z najlepších kamarátok na život a na smrť sa môžu stať najlepšie nepriateľky. A pokiaľ sa nezmieria, dokážu byť rozhádané aj na dlhý čas...

Šikana je podľa mňa veľmi zlá a podlá. Preto ani ja nešikanujem ostatných.

Môj názor na šikanu je asi takýto: pokiaľ nechcete byť šikanovaní, snažte sa s triedou byť dobrý kolektív a ani vy nešikanujte ostatných spolužiakov, spolužiačky a mladších od vás.

Niektoré filmy, piesne, videá, muzikály, divadelné hry sú zamerané práve na túto tému šikana. Vysvetľujú o nej veľa vecí ako sa správať keď sme šikanovaní alebo šikanujeme a rozprávajú prospešné a prakticky využiteľné veci do osobného života.

BARBORA HAŠÁKOVÁ 9.A

ŠIKANA

Šikana sa nám delí na tri druhy ,a to fyzická, psychická a kyberšikana. Ani jedna z týchto nie je dobrá. Určite nie pre poškodeného.

Fyzickú šikanu beriem skôr ako vybitie si zlosti alebo nejakých psychických, rodinných problémoch na slabšom, mladšom, ktorý sa nedokáže brániť. Ja týchto ľudí, ktorí ubližujú nevinným nechápem, ale aj chápem zároveň. Chápem ich z toho uhla pohľadu, že z problémov doma si potrebujú vybiť zlosť, ale nechápem prečo si ju vybíjajú na nevinných ľuďoch, ktorí sú možno v niečom iní. Môže si ju vybiť napríklad na boxovacom mechu. Ale sú tu aj takí agresori, ktorí problémy doma nemajú, majú všetko čo chcú a tvária sa ako páni sveta. Smejú sa tým, ktorí nemajú to čo oni. Tým ktorí nemajú na nové oblečenie a musia nakupovať v second handoch. Týmto som prešiel k psychickej šikane. Sem by som zaradil napríklad také vydieranie, toho typu, že „Ak mi nekúpiš lízatko(alebo po novom cigaretu) sa s tebou nebudeme kamarátiť“. Alebo ho odcudzujú za to že nie je taký a taký podľa ich predlohy, ktorá vlastne neexistuje. Myslím si že psychika podmieňuje tú fyziku, čím myslím, že keby neexistoval nejaký „psychický odrazový mostík“ ,tak by neexistovala ani „fyzická žinienka“.

Kyberšikana je podľa mňa najväčšia hlúposť, ktorú vytvoril internet a mobilné telefóny. Takže sme ju v podstate vytvorili sami, ako ľudstvo samotné. Využívajú ju ľudia, ktorí sa boja ľuďom povedať svoj názor do očí a myslia si akí sú strašne vtipný. Vlastne oni dostali šancu nadávať a vyhrážať sa ľuďom mobilne, prípadne z pohodlia svojho domova. Cítia sa neohrozene. Šikanovaní si to podľa mňa príliš berú k srdcu. Ja viem ,že to nie je jednoduché ale musia sa od toho odosobniť. Viem aj to, že sa mi to píše ľahko keďže som šikanovaný nikdy nebol. Takže neviem posúdiť pocity.

Odkázal by som všetkým šikanovaným, že nech sa nenechajú urážať a nech sa tomu postavia. Pretože v každom z nás sa niečo skrýva a oni to len nevedia nájsť.

ÁGH CHRISTIÁN 9.A

ŠIKANOVANIE

Šikanovanie je psychické alebo fyzické ubližovanie slabšiemu jedincovi. Šikanovanie nechá na obeti jazvu strašných spomienok po celý život. Tieto zlé skutky páchané na žiakoch trápi už dlhodobo veľa škôl. Prečo sa tento fenomén vôbec vyskytuje, keď väčšina tých, čo spolužiakov šikanovali to o párrokov oľutujú? Čo ich k tomu vedie?

Šikanovanie nie je páchané len na slabších žiakoch. Môže sa vyskytnúť aj u nových žiakov, ktorým sa nepodarilo zapadnúť do kolektívu. Môžeme ju teda rozdeliť na dva typy. Na fyzickú a psychickú šikanu. Fyzická sa zakladá väčšinou na vynucovaní si svojho s pohrozením, že ak to nesplní tak mu niečo spravia, väčšinou že ho zbijú. Ide o rôzne požiadavky. Od jedla, cez peniaze, dokonca možno aj internetové účty. Vynucovanie si jedla ale pre tých čo šikanujú má len zmysel uťahovania a ponižovania obete, inak im je zbytočné. Po čase to však môže prejsť do stavu, kedy príde bitka aj bez vynucovania.

Ďalšou formou šikany je psychické šikanovanie. Patrí sem mnoho faktorov. Výhražné správy, vulgarizmy, uťahovanie a ponižovanie prostredníctvom internetu, poškvrňovanie ľudskej dôstojnosti. Zaujímavým faktom je, že väčšina opýtaných obetí šikanovania odpovie, že správy dehonestujúce osobu boleli viac, ako fyzické ubližovanie.

Šikanátori si možno ani neuvedomujú kam to môže dospieť. Nie vždy to skončí odchodom zo školy a zabudnutím na minulosť. Niektoré deti to psychicky nezvládajú a páchajú samovraždy. Potom sa už možno uvedomia, ale ich vyčíňanie stálo jeden mladý ľudský život.

Pod psychickú šikanu môžeme zaradiť aj kyberšikanovanie. Obeti posielajú Výhražné správy a pod statusy píšu dehonestujúce nepravdy.

Jednoducho povedané, niektorý sa dopúšťajú strašných skutkov, väčšinou bezdôvodne, bez zamyslenia sa nad vecou, bez zábran, bez akéhokoľvek súcitu a pochopenia.

JOZEF ČERVENKA 9.A


Šikana – Úvaha

Citujem: „U šikany je hlavný cieľ, aby ju ten, koho šikanujú, naplno zaregistroval. Šikana, ktorú si obeť nevšimne, to je proste nemožné.“ – Haruki Murakami

Je dôležité mať svoju psychiku pod kontrolou? Mať svoju hrdosť? Rozprávať sa s niekým o svojich problémoch?

Mnohé deti na školách sú šikanované. Z akého dôvodu sú šikanované? Je smutné, aby boli deti v roku dvetisíc šestnásť šikanované, pretože sú iné, či už z dôvodu finančných, alebo toho, ako zapadajú do kolektívu, prípadne, na akej intelektuálnej úrovni sú.

Tieto šikanované deti, majú problém. Problém, s ktorým sa neľahko vyrovnávajú a ťažko sa dá tento problém ovplyvniť. Väčšinou v každom dieťati, ba aj staršej osobe, sú zanechané jazvy. Jazvy, ktoré vám ničia myseľ. V takomto prípade, by sme mali držať bok po boku, pomáhať tejto šikanovanej osobe. Vari nie?

Chúďa dieťa, je v zmätku, v strachu i nenávisti voči ostatným. Ležiac na posteli oblapený slzami. Slzami smútku nie šťastia. No už treba vypiť kalich horkosti až do dna.

Zvyčajne, tieto šikanované deti nie sú šikanované preto, že za to môžu. Šikanátorovi jednoducho straší vo veži. Ale teraz vážne. Prečo tieto deti vyvolávajú zlo voči ostatným? Pravdepodobne majú tieto deti akýsi problém sami zo sebou. Voľakto by povedal „Lenže nač by tento podivín tvoril zlo, keď všetko čo potrebuje má?“ To už je jeho starosť.

Každý už šikanu zažil. Či už bol svedkom alebo priamym účastníkom. V každom prípade by sme mali bojovať za nevinu druhých alebo seba. Nebáť sa, pomôcť, samozrejme nedostať sa do potýčky. Neskôr sa nám to v dobrom vráti.

Je vôbec potrebné poučovať druhých o tom, ako sa majú zachovať? Veru treba. Pretože byť šikanovaný je ťažká ťarcha na srdci. A každý nevie ako sa má zachovať. Možno sa pýtate, aké to je byť šikanovaný, keďže nie každý z nás bol. Každý šikanu berie inak. Ja ju napríklad beriem ako boj. Iný zase ako bolesť. Je to diskutabilné.

Nuž, ako teda s týmto bojovať? V každom prípade treba pomôcť obom stranám šikany. Aj šikanátorovi aj šikanovanému. Ale bohužiaľ, nikdy šikanu neobmedzíme, ani nezamedzíme jej rast na školách. Treba iba dúfať a snažiť sa.

Miroslav Mlynka 9.A